T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ZEYTİNBURNU - İstanbul Şehit Tolga Ecebalın Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

Duyurular

Kas

 

Din öğretimi genel müdürlüğünce, Milli Eğitim Bakanlığının çeşitli genel müdürlüklerince, çeşitli STK´larca, çeşitli bilim kurulunca hazırlanan programlara; fen bilimleri, sosyal bilimler, yabancı dil, sanat, spor ve mesleki alanlarda akademik başarıyı yükseltmek ve öğretim birlikteliğini geliştirmek amacıyla katılım sağlamaktayız. Bu ay içerisinde TÜBİTAK 4006 çalışmalarımızı gerçekleştirdik.

Kas

Kas

Ekm

Okulumuzun yıl içerisinde yapılacak çalışmalarla ilgili planlama ektedir. Yıllık çalışma programımız okul idaresi, zümre başkanları ve okul rehberlik servisinin ortak çalışması ile hazırlanmıştır.

Ekm

Okulumuz okul aile birliği başkan ve yönetimi seçimi 23/10/2018 tarihinde saat 12:00´da okulumuz konferans salonunda  yapılacaktır. Bütün velilerimiz davetlidir.

Kas

Bu yılda mesleki tatbikat kulübümüz çalışmalarına ara vermeden devam ediyor. Meslek dersi öğretmenlerinin rehberliğinde öğrencilerimizin hem mesleki beceri ve kültürleri gelişiyor hem de okul kültürü ve dini meselelere karşı olan hassasiyetleri gelişiyor. Kasım ayı içerisinde öğrencilerimiz her Cuma günü mescitte sohbetler düzenlemektedirler. Ayrıca Mevlid-i Neb-i haftasında okulumuzda birçok program düzenleecektir.

Ekm

Ekm

Ekm

Bu hafta ders programları güncellenecektir. Yeni ders programları pazar akşamı okul sitesinden yayınlanacaktır.

Ekm

Değerler Eğitimi Nedir?

Bir toplumu meydana getiren bireylerin yaşam içerisindeki davranışlarını sorgulayan, insanları olumlu yönde destekleyen ve daha güzel, yaşanabilir yarınlar için insanda bulunması gereken evrensel değerlerdir. Değerler Eğitimi“Değerleri öğretmek için açık bir girişim” olarak tanımlanabilir.


Niçin Değerler Eğitimi?
Anne, babalar ve eğitimciler olarak sormamız gereken soruların başında şunlar gelir:
— İçinde bulunduğumuz ortam ve çevre istediğimiz değerlere sahip çocukları yetiştirmek için uygun mu?
— Biz her şeyi çocuklarımız adına düşünüp yaparken onlar sorumluluk sahibi olabilecekler mi?
— Televizyonlarda bu kadar şiddet içerikli programı seyrederken barışçı olabilecekler mi?
— Biz aşırı korumacı ve müdahaleci davranırken onların özgüvenleri gelişecek mi?
— Biz şimdi onlar mutlu olsun, üzülmesinler diye uğraşırken, onlar mücadele etmeden mutlu olabilecekler mi?
— Okullar, sadece akademik açıdan başarılı bireylerin yetiştirildiği kurumlar olarak mı düşünülmeli?
— Temel insanî değerleri benimsemiş bireyler yetiştirmek de okulun temel misyonları arasında değil mi?
— Çağın getirdiği olumsuz durumlar karşısında, okullar öğrencilerine rehber olabiliyor mu?
— Yükselen şiddet eğilimleri,
— Sahtekârlıkta artış (yalan söyleme, kopya çekme ve hırsızlık),
— Anne-babaya, öğretmene, yetkili kişilere karşı gelme,
— İş ahlâkında düşüş,
— Kişisel ve toplumsal sorumluluk bilincinde azalma,
— Kendine zarar verici davranışlarda (madde bağımlılığı ve intihar) artış vb.
— Değişen ve gelişen dünya ile beraber televizyon, bilgisayar oyunları, sinema, dergi, internet, oyuncaklar ve reklamlar aracılığıyla bütün dünya, artık çocuklarımızın sosyal çevresi olmuştur.
— Aile ve okul tarafından verilen değerlerle televizyon ve dış dünyanın verdiği değerler çoğu zaman farklılık göstermektedir.
— Bu noktada anne babaların işleri daha da zorlaşmaktadır.
Hızlı ve baş döndürücü şekilde değişim içinde olan değerler, bunlarla baş etmek zorunda kalan ve değer karmaşası yaşayan çocuklar için değer aktarımı çok daha önemli bir hâle gelmiştir.Ortak değerler oluşturamayan bir toplumunbütünleşme değil, tersine toplumsal çözülme yaşaması kaçınılmaz bir gerçektir.Çocuklarımızın zihinlerini bilgiyle doldurarak öğretim yaparken gönüllerini de sevgiyle donatıp onların ahlâklı birer fert olarak yetişmeleri için okullarımızda Değerler Eğitimi çalışması yapmamız gerektiğine inandık.
Değerler Eğitim Programının Amaçları
— İyi karakterli bireyler yetiştirmek,
— Temel değerleri pekiştirmek,
— Çocukların kendilerine ve topluma yararlı olacak temel değerleri psikolojik, bilişsel ve sosyal gelişimlerine uygun olarak kazanmalarını sağlamak.
— Çocukların kazandıkları değerleri davranışla ifade etmeleri yönünde fırsat vermek.
— Karakter ve Değerler Eğitiminin ailede ve okulda paralel bir şekilde işleyişini sağlamak.

 

Bu kadar açıklamadan sonra; okulumuzda öğrenci ve öğretmenlerimizden oluşan değerler eğitimi komisyonumuz kuruluştur. Değerlerimizi daha iyi yaşatmak ve daha iyi benimsemek için; komisyonumuz tarafaından her ay bir ilke belirlenecek ve bu konu hakkında etkinlikler yapılacaktır. Ekim ayı içerisinde belirlemiş olduğumuz değerler eğitimi konumuz; ortaokullar için: "Cömert Olmak" liseler için "Erdemli olmak"

Ekm

Okulumuz öğretmen ve yöneticelerine dair hizmetçi eğitim planlamaları, uygulama esasları ve programları belli zaman aralıkları ile sitemizde duyurulacaktır.

Eyl

İSTANBUL ŞEHİT TOLGA ECEBALIN KIZ  ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ OKUL SERVİS ARAÇLARI ÇALIŞTIRMAYI TESPİT KOMİSYONU İSTEKLİ İLANI SÖZLEŞMESİ 19/09/2018 TARİHİNDE SAAT 14:00 DA OKULUMUZDA YAPILACAKTIR.

Ekm

Okulumuzda bulunan kulüplerden birisi olan mesleki tatbikat kulübü bu senede öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz ile birlikte çok güzel programları düzenlemek üzere planlama faaliyetlerine başlamıştır. Meslek dersi öğretmenlerimizin aktif katılımı ile özellikle Kuran ve Hitabet derslerinde öğrenciler vaizelik, hatiplik vb gibi branşlarda eğitim görüyor ve kendilerini bu alanda geliştiriyorlar. Okulumuzda aktif olarak haftalık sohbet programları düzenlenmekte olup bu sohbetler öğrenciler tarafından organize edilmektedir.

Haz

İSTANBUL ŞEHİT TOLGA ECEBALIN KIZ  ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ OKUL SERVİS ARAÇLARI ÇALIŞTIRMAYI TESPİT KOMİSYONU İSTEKLİ İLANI SÖZLEŞMESİ İLERİ BİR TARİHE ERTELENMİŞTİR.

Haz

İSTANBUL ŞEHİT TOLGA ECEBALIN KIZ  ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ OKUL SERVİS ARAÇLARI ÇALIŞTIRMAYI TESPİT KOMİSYONU İSTEKLİ İLANI SÖZLEŞMESİ 28/06/2018 TARİHİNDE SAAT 14:00 DA OKULUMUZDA YAPILACAKTIR.