Zamana Açılan kapılar - Kütüphanelerimiz

   Okuyan ve kütüphane kullanan bireylerin daha nitelikli, duyarlı ve yaratıcı bir kişiliğe sahip olacakları; bu bireylerden oluşan toplumların ise karşılaşacakları sorunlara daha kalıcı çözümler bularak kültürel ve ekonomik gelişmeye daha açık olacakları şüphe götürmez bir gerçektir. Bu perspektiften baktığımızda okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıkları, hem bireysel hem de toplumsal ve kültürel kalkınmanın anahtar ögeleri arasında önemli bir yer tutmaktadır.

   Yarının bilim adamları, akademisyenleri, öğretmenleri daha birçok meslek grubunda başarılara imza atacak bireyler ancak çocukluklarında okumalarına, araştırmalarına ve eleştirel düşünmelerine önem verilen nesillerden oluşacaktır.

   Bizler de okuyan bir topluma katkı sağlayabilmek adına; hem ortaokul hem de lisemizde bulunan kütüphanelerin öğrencilerimiz tarafından aktif olarak kullanılması yönünde öğretmenlerimizle birlikte farklı projeler yürütüyoruz.. Bu sayede okulumuz  genelinde okuma kültürünü ve okuma alışkanlığı geliştirmeyi hedefliyoruz.

   Yürüttüğümüz projelerden bazıları;

"Zamana Açılan Kapılar - Kütüphaneler" Projesi;

Ortaokul kadememizde tüm sınıflarımızda kitap okuma saatlerini kütüphanelerimizde yapıyoruz.

  *Öğrencilerimize bilgi edinme, anlama, hayal kurma ve eğlenme amacıyla bilgiyi kullanma ve yaratıcılığı sağlama deneyimlerini oluşturacak fırsatlar sunmak,

  *sosyal ve kültürel olayların farkında olmayı ve bunlara önem vermeyi sağlayan faaliyetler düzenlemek,

   *bilgiye erişim özgürlüğünün gerekliliğini benimsetmek amacıyla yürüttüğümüz projemiz öğrencilerimizde okuma alışkanlıklarının artmasına vesile olmuştur.

   EDEBİYAT ATÖLYESİ:

  Öğrencilerimizin olaylara, insanlara farklı ve birden çok açıdan bakma alışkanlığı edinmelerini sağlayarak, anlama güçlerini geliştirmek. Düşünce donanımlarını zenginleştirmek, genel kültürlerini arttırmak ve hayal güçlerini geliştirme becerisi kazandırmak. Öğrencilerimizin var olan yeteneklerinin ortaya çıkması, yaşlarına ve kişiliklerine uygun edebi değeri yüksek eserleri okumalarının sağlanması amacıyla yürüttüğümüz projemizde öğrencilerimiz kütüphanede bir araya gelerek her hafta bir kitabı okuyup müzakere ediyorlar. Projenin Mayıs'ın ilk haftasında gerçekleştirilen faaliyetinde Reşat Nuri Güntekin'in "Acımak" eserindeki detaylar ve bu detayların metnin anlam inşasına katkısı üzerine konuşulmuştur. Empati, önyargı gibi meselelere de değinilen bu istişarede ayrıca, Victor Hugo'nun "Ağlamak İçin Gözden Yaş Mı Akmalı" şiiri de tahlil edilmiştir.. 

İlgili haberin linki,

   https://istanbulkizanadoluihl.meb.k12.tr/icerikler/edebiyat-atolyesi-resat-nuri-guntekinin-acimak_12918981.html

Kitap Dostları Kitap Okuyor - "Dost Kitaplar- Dost Öğrenciler" Projesi;

Dünyayı daha güzel hale getirebilmenin tek yolu iyi ve güzel olanı insanlara aşılamak, bilgi ile cehaleti yok etmektir. Bunu başarabilmenin en kolay yolu ise kitap okumaktır. Bizler de bu anlayış doğrultusunda   öğrencilerimize hem kitap okumayı sevdirmek, hem de okumanın önemine daha da çok dikkat çekmek için, okul içinde değişik etkinlikler düzenliyoruz. "Dost Kitaplar- Dost Öğrenciler - Okuyan 7'ler" projesi de bunlardan sadece bir tanesidir.Bu proje ile öğrencilerimizin; okuyan, düşünen, yorumlayan, eleştiren, medeniyetimizin kültürel mirasını değerlendiren, kültürümüzün söz ve yazı varlığını geliştiren, zenginleştiren ve yaygınlaştıran; geleceğin kültür elçileri olmak için çaba harcayan, okumayı bir yaşam biçimi haline getiren, arkadaşlarıyla kültürel zeminde yeni bağlar kuran bireyler olarak yetişmelerini sağlamak ve onların bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal, edebi ve meslekî gelişimlerine çok yönlü katkıda bulunmayı amaçlıyoruz..

İlgili haberin linki;

https://istanbulkizanadoluihl.meb.k12.tr/icerikler/kitap-dostlari-kitap-okuyor-dost-kitaplar-dost-ogrenciler_12308243.html

31.05.2022 178