T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ZEYTİNBURNU - İstanbul Şehit Tolga Ecebalın Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

Kas

Vefatının 80.yılında M.Kemal ATATÜRK´ü okulumuzda düzenlediğimiz programla andık.

Kas

Kas

Türkiye Cumhuriyeti´nin  95. kuruluş yıldönümü okulumuzda öğrencilerimizin hazırlayıp sunduğu programla kutlandı. 

Ekm

Okulumuzdan arkadaşlarımızla paintball mücadelesindeydik. Bir takım okul müdürümüz Ali Yıldız´n komutasında; diğer takım servis sorumlumuz Tuncay abimizin. Mermile çok can yaktı ama dostluk kazandı.

Ekm

Okulumuzda 2018 mezunlarımızı ağırladık.

Sınava hazırlanan 12. Sınıflarımızla üniversiteli mezunlarımız bir araya geldi.

Yüsra Hafsa Şaylan (Marmara İngilizce Tıp) 

Ayşe Ateş (Çapa İngilizce Diş Hekimliği)

Sabanur Gümüş (İTO Hukuk)

Merve Seher Öcalan (Medeniyet Hukuk)

Zeynep Rana Kantepe (İstanbul Arap Dili ve Edebiyatı);

Üniversiteye hazırlık sürecinde tecrübelerini öğrencilerimizle paylaştılar. Kendileri küçük ama etkisi büyük tüyolar vadiler. Hangi yayını takip ettiklerini, hangi derse nasıl çalıştıklarını, yurttaki çalışma maratonun püf noktalarını ve en önemlisi "İmam Hatipli ve Üniversiteli" olmanın nasıl bir duygu olduğunu anlattılar. İmam Hatipli olmanın onlara kattığı inanılmaz değişime ve kazandırdığı bakış açısına vurgu yaptılar.

Gerçekten iftihar edilecek bir nesil. Rabbim cümlesini ailelerine ve bu aziz millete bağışlasın. Sayılarını arttırsın.

Ekm

Osman EĞİN hocamız TRT´de yayınlanan  Kuran´ı Kerim´i güzel okuma yarışması jürisi aynı zamanda Diyanet İşleri Başkanlığı´nın en üst eğitim kurumlarından  birisi olan Haseki Abdurrahman Gürses Eğitim Merkezi müdürüdür. Geçen sene başlayan hafızlık sınıfımızı ziyaret etmiş ve bu senede hafizelerimizin koordinatörü olamayı kabul ederek bizi onurlandırmıştır.

Ekm

Kas

Öğrencilerimiz akademik çalışmaları, sosyal sorumluluk projeleri, değerler eğitimi, sosyal, kültürel, sportif etkinliklere dair proje geliştirmeleri her daim teşvik edilmektedir Okulumuzda 3.(üçüncü) okul dergimizin çalışmaları başlamış ve “TEORİK” başlığıyla bilim dergisi öğrencilerin çalışmaları sonucu çıkartılmıştır. Öğrencilerimiz birçok etkinlikte yer alması ve başarılara ulaşması için idare ve öğretmenler olarak elimizden gelen bütün desteği yapacağız.

Kas

Okulumuzun koridorlarında ve uygun mekanlarında okuma köşeleri oluşturuldu. Öğrencilerin kitaba erişimini kolaylaştırmak için kütüphanemizin kapıları her daim öğrencilere açık. Kütüphanemizden ve okuma köşelerinde bulunan kitapları öğrencilerimiz istediği zamanlarda alabiliyorlar ve okudukları zaman yeniden yerine koyuyorlar. 

Kas

İmam hatip orta okulu ve lise bölümümüzde  meslek dersleri ve kültür dersleri öğretmenlerimizin katılımı ile öğrencilerimiz belirli alanlarda ihtisaslaşmaya teşvik edilir ve okula uyum sağlamaları için imkânlar oluşturulur. Çeşitli zaman aralıklarında seminerler programlara düzenlenmektedir.

Ekm

        İyilik kavramının toplum nezdinde yayılması ve yeni nesillerde karşılık bulması hedefiyle gerçekleştirilen bir yarışmadan hareketle ortaya çıkan bu proje öğrencilerimizin aktif katılımları ve fikir paylaşımları sonucu yapılan istişareler neticesince şekillenmiştir. Üç aşamalı olarak gerçekleştirilmesi öngörülen projede Mardin’de yeni açılmış bir  İmam Hatip Ortaokulu olan  Mardin- Boztepe Mahmut Can İmam Hatip Ortaokulu paydaş olarak seçilmiş öğrencilerimizin bu okulun öğrencilerine İmam Hatip ruhunu ve motivasyonunu yansıtabilecekleri etkinlikler dizisi tasarlanmıştır. Ayrıca yeni açılmış bir okul olması hasebiyle özellikle dini ilimler içerikli yayınları barındıran bir kütüphanenin eksikliği tarafımıza bildirilmiş olup projenin bir yönünü de bu ihtiyaç durumu şekillendirmiştir. Buna göre İstanbul Şehit Tolga Ecebalın Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerinden oluşan proje gönüllüleri Mardin- Boztepe Mahmut Can İmam Hatip Ortaokulu öğrencilerinin her biriyle eşleştirilerek kendi okudukları bir kitabı eşleşmiş oldukları öğrenciye hitaben yazdıkları bir mektupla birlikte hediye edecekler, ardından ihtiyaç duyulan kitaplar öncelikli olmak üzere kütüphane kurulması için kitap toplayıp gerekli lojistik desteği oluşturacaklar ve son olarak kardeş öğrencilerle fiziken yahut internet ortamında bir araya gelecekler.

Ekm

2018-2019 Eğitim öğretim yılına okulun ilk günü dualarla başladık. Yeni eğitim yılında bütün öğretmen ve öğrencilerimize başarılar dileriz.

Ekm

Okulumuzda öğrencilerimiz için birçok aktif öğrenme alanı oluşturulmuştur. Çalışmalarımızın verimli bir şekilde yürütülmesi için 2 adet konferans salonu, 2 adet sinema salonu, 2 adet çok amaçlı salon, 2 adet spor salonu, zeka oyunları odası, fizik-kimya-biyoloji labaratuvarları, 2 adet kütüphane, 5 adet zümre odası ve daha birçok fiziki çalışmaya elverişli bölümler öğrenciler, öğretmenler ve misafirlerimiz için aktif hale getirilmiştir.

Tem

 

*Fen ve Sosyal Bilimler alanında Proje Okulu

*Hazırlık okumadan 4 yıllık dolu dolu eğitim

*2017-2018 Eğitim Öğretim yılı taban puanımız: 467.32

*Kaliteli ve seçkin öğretmen kadrosu

*Türkiye’deki fiziki imkânları en güzel olan okullardan biri(Spor salonları, konferans ve seminer salonları, yüzme havuzu, yemekhane ........)

*Mesleki ve Ahlaki gelişimin gerçekleşeceği çalışmalar: Mescitte düzenlenen Cuma sohbetleri, belirli gün ve haftalarda kutlanan kandil programları

*İmam Hatipli olmak şuurunun yerleşmesi için yapılan söyleşi ,etkinlik ve programlar…

*Okul kampüsü içinde devlet yurdu imkanı

*Pek çok alanda elde edilmiş başarılar, dereceler…

*Kültürel ve sanatsal faaliyetler(Hat, Tezhip, Kitap Talilleri vb)

*Okul dergilerimiz: Bedreka, Agah ve Bilim Teknik

*Osman Eğin Hocamızla Nitelikli Hafızlık Projesi.

*İngilizce Proje Sınıfı: Haftada 10 saat İngilizce dersi

*Eğitim-Öğretim yılına  yayılmış eğitici, öğretici seminer ve söyleşiler… 

 

Anlatmakla bitmiyorrrrr.Okulumuza bekleriz. Gelin görüşelim… :)

 

Tem

Soru-1: Fen ve Sosyal Bilimler Programı uygulayan Anadolu İmam Hatip Lisesi ve programın amacı nedir?

 

Cevap-1: Anadolu İmam Hatip Liselerinin tamamında öğrenciler Fen Bilimleri veya Sosyal Bilimler alanında olabildiğince fazla ders -11. sınıflarda 17 saat, 12. sınıflarda 18 saat- ders alarak bir üst öğrenime hazırlanmaktadırlar. Bu açıdan bakıldığında Anadolu İmam Hatip Liselerindeki dersler spor, sanat ve yabancı dil derslerindeki biraz eksikliler dışında Anadolu Liseleri ile tamamen aynıdır. İlave olarak öğrenciler imam hatip okullarına özgü Kur’an, Tefsir, Hadis, Fıkıh, Siyer, Kelam, Akaid, Dinler Tarihi gibi dersleri almaktadır.

 

Fen ve sosyal bilimler programının uygulandığı Anadolu İmam Hatip Liselerinde ise öğrenciler, fen bilimleri veya sosyal bilimler alanında yukarıda belirtilen ders saatlerine ilave olarak altı (6) saat daha fazla ders alabilmektedir. Ayrıca okulların üniversitelerle protokoller yaparak ortak çalışmalar yapması öngörülmektedir. Bu programın amacı;

 

·         Anadolu İmam Hatip Liselerinde öğrenim görüp fen bilimlerine ve sosyal bilimlere ilgi duyan öğrencilerin kabiliyetleri doğrultusunda gelişmelerine destek vermek, rasyonel ve analitik düşünme becerilerini geliştirmek,

 

·         Bilim ve medeniyet tarihimizde öne çıkan bilim insanlarını ve düşünürleri tanımalarını, onların hayatları, eserleri ve etkileri hakkında bilgi edinmelerini sağlamak,

 

·         Öğrencilerin fen bilimleri ve sosyal bilimler alanında ilgi ve kabiliyetleri doğrultusunda daha donanımlı, özgüvenleri yüksek, kendi medeniyet değerlerinin farkında olarak yetişmelerine ve onların yükseköğrenime hazırlanmalarına katkı sağlamaktır.

 

Soru-2: Fen ve Sosyal Bilimler Programı uygulayan okullarda ders içeriği nasıldır? Fen liseleri ve sosyal bilimler liselerinden farkı nedir?

 

Cevap-2: Fen ve Sosyal Bilimler Programı uygulayan okullarımızda okutulan derslerin haftalık ders saatleri Fen Liseleri ve Sosyal Bilimler Liseleri ile oldukça yakın olup pek az bir fark vardır. Bu fark da daha çok dil, spor ve sanat derslerindedir. Bu okullarda öğrenciler az bir eksiklikle fen liseleri ile sosyal bilimler liselerinde okutulan alan derslerini almakta ilave olarak imam hatip okullarına özgü dersleri okumaktadırlar.

Soru-3: Öğrenciler Fen Bilimleri alanı ve Sosyal Bilimler alanına ne zaman geçmektedir? Fen Bilimleri alanı ve Sosyal Bilimler alanın ders saatleri nedir?


 Cevap-3: Öğrenciler 10. sınıftan itibaren fen bilimleri alanı veya sosyal bilimler alanında ders seçebilmektedir. Bu dersler, öğrencinin devam edeceği alan, öğrencinin ilgi ve istekleri, derslerdeki başarı durumu ve hedeflediği yükseköğretim programı doğrultusunda öğrenci, veli ve okul tarafından ortaklaşa belirlenmektedir. Öğrenciler belirledikleri alan doğrultusunda fen veya sosyal bilimler alanı ile ilgili dersleri 10. sınıfta 2 saat, 11. sınıfta 19 saat, 12. sınıfta 20 saat almaktadırlar.

Soru-4: Fen Bilimleri alanında seçilen ve okutulan dersler hangileridir? Fen liselerinden farklı olanlar var mıdır?

 

Cevap-4: Fen Bilimleri alanında seçilen ve okutulan dersler; Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Bilim Tarihi ve Uygulamaları, Matematik Tarihi ve Uygulamaları dersleridir. Fen liselerinde ilave olarak Bilgisayar Bilimi dersi vardır. Fen ve sosyal Bilimler programlı AİHL’de fen bilimleri alanını seçen öğrenciler, dört yıl boyunca fen bilimleri alanındaki derslerin yanısıra üniversitelerden akademik destek almakta ve alan akademisyenleri tarafından verilen seminer ve konferanslara katılmaktadır. Ayrıca her yıl için Fen Bilimleri alanında belirlenen okuma kitapları olmaktadır. Ayrıca okulların farklı bilimsel etkinlikleri ve projeleri de olmaktadır.

Soru-5: Sosyal Bilimleri alanında seçilen ve okutulan dersler hangileridir? Sosyal Bilimler liselerinden farklı olanlar var mıdır?

 

Cevap-5: Sosyal Bilimleri alanında seçilen ve okutulan dersler; Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih, Coğrafya, Matematik, Mantık, Psikoloji, Sosyoloji, Sosyal Bilim Çalışmaları, Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi dersleridir. Sosyal bilimler liselerinde fark olarak Sanat Tarihi ve Osmanlı Türkçesi dersi okutulmaktadır. Türk Kültür ve Medeniyeti Tarihi dersi ile İslam Kültür ve Medeniyeti dersi programları birbirine çok yakındır. Fen ve sosyal Bilimler programlı AİHL’de sosyal bilimleri alanını seçen öğrenciler, dört yıl boyunca sosyal bilimleri alanındaki derslerin yanısıra üniversitelerden akademik destek almakta ve alan akademisyenleri tarafından verilen seminer ve konferanslara katılmaktadır. Ayrıca her yıl için Sosyal Bilimleri alanında belirlenen okuma kitapları olmaktadır. Ayrıca okulların farklı bilimsel etkinlikleri ve projeleri de olmaktadır.

Soru-6: Fen ve Sosyal Bilimler Programlı Anadolu İmam Hatip Liselerinde okul ortamı nasıldır?

Cevap-6: Anadolu İmam Hatip Liseleri sosyal-kültürel ve sanatsal etkinlikler açısından oldukça zengin bir geleneğe sahiptir. Fen ve Sosyal Bilimler Programlı okullarda eğitim alan öğrenciler de bütün imam hatip okullarında gerçekleştirilen sosyal kültürel faaliyetler ve eğitim etkinliklerinden yararlanmaktadır. Kendilerini geliştirecekleri birçok sosyal ve kültürel faaliyette yer almaktadırlar. İmam Hatip Liselerinde uygulanan “Okuyan 7’ler (kitap okuma takımları)”, “Kırk Şair-Şiir Etkinlikleri”, “Kırk Hadis-Ayet etkinlikleri”, “Öğrenci Panelleri”, “Münazaralar”, “Müze ile Eğitim”, “Genç Bilginler Bilim Çalışmaları”, “Mûsikî Koroları”, “Tematik Yaz Eğitim Etkinleri”, “Genç Hatipler”, “Kur’an-ı Kerim ve Ezan Okuma Yarışmaları”, “Arapça Bilgi ve Etkinlik Yarışmaları” gibi birbirinden farklı özgün çalışmalarla öğrenciler mânevî, ahlâkî ve kültürel

 

yönden gelişmekte, sosyal sorumluluklarının farkında olmaktadır.

Soru-7: Fen ve Sosyal Bilimler Programlı okulların en önemli avantajı nedir?

 

Cevap-7: Bu okulların üniversitelerle işbirliği yapmaları, protokoller imzalayarak çalışmalar yürütmeleri esastır. Bu bağlamda öğrenciler akademik camia ile tanışmakta, üniversitelerin birikiminden yararlanmaktadır. Araştırma ve inceleme yöntemleri hakkında bilgi edinmektedirler. Belirli başarıları olan öğrenciler tematik yaz etkinlikleri bağlamında “Bilim ve Teknoloji” etkinliklerine katılma imkânına sahiptir. Öte yandan İmam Hatip Liseleri ile ortak çalışmaları olan kamu kurumları, mezun dernekleri ve sivil toplum kuruluşlarıyla da farklı projeler gerçekleştirilebilmektedir.

Soru-8: Fen ve sosyal Bilimler Programlı Okulların üniversite hazırlıkları nasıldır?

 

Cevap-8: Okulların üniversitelerle protokollerinin olması ve ortak çalışmalar yapılması, seminer ve konferanslar ile öğrencilerin akademisyenlerle birlikte eğitim faaliyetlerinde bulunması onları üniversite ortamına güçlü bir şekilde motive etmektedir. Öte yandan öğrenciler okudukları kitaplar, aldıkları seminerler ve katıldıkları konferanslar ile yükseköğrenimde eğitim görecekleri fen bilimler alanı veya sosyal bilimler alanı ile ilgili kültür ve medeniyetimizin birikimlerinden yararlanmış olmaktadırlar. Tercih ettikleri alanla ilgili imam hatip okullarının verdiği kazanımlarla birlikte güçlü bir hazır bulunuşluk imkânı elde etmektedirler.

Soru-9:  Fen  ve  Sosyal  Bilimler  programlı  okullardan  bu  programı  uygulamayan  okullara  geçişler

 

nasıldır?

 

Cevap-9: Bu okullardan diğer ortaöğretim kurumlarına geçişler ortaöğretim kurumları yönetmeliğinde belirtilen

 

nakil ve geçişlere göre kontenjan boşluğu ve puan üstünlüğüne göre olmaktadır.

 

Soru-10: Fen ve Sosyal Bilimler programlı okulların yönetici ve öğretmenleri hangi usulle atanmaktadır.

 

Cevap-10: Bu okulların yönetici ve öğretmen atamaları tıpkı Fen Liseleri ve Sosyal Bilimler Liselerinde olduğu gibi normal tayin ve atama usulüyle olmaktadır. Bu konuda fen liseleri ve sosyal bilimler liselerinden hiçbir farkı yoktur. Fen ve Sosyal Bilimler Programını uygulayan fakat “Proje Okulu” olan okullarımızda ise durum farklıdır. Bu okulların öğretmen ve yöneticilerinin görevlendirmesi doğrudan Bakanlıkça yapılmaktadır.

Anadolu İmam Hatip Liseleri ve Haftalık Ders Çizelgeleri ile ilgili ayrıntılı bilgi almak için:

 

1.      http://dinogretimiokullar.meb.gov.tr/

2.      http://dinogretimi.meb.gov.tr/

3.      http://dogm.meb.gov.tr/

4.      http://dogm.meb.gov.tr/www/haftalik-ders-cizelgeleri/icerik/11